Followers

Friday, March 25, 2011

Hobiku ialah......


Assalamualaikum...& selamat sejahtera....
arini aku nak cerita lg..korang bersabar je lah dgn cerita aku ni ye...hehe
n3 arini berkenaan dgn hobi...hobi aku byk sbnarnya... hehe.ni cuma salah satunya shj ok...
iaitu...




MENGEMOP LANTAI


ni boleh dikatakan hobi ke atau kerja yg terpaksa kena buat kat umah?hehe...takpala,layan ja la...sebenarnya dua hari sekali aku muuusssti mop satu umah.....2 hari sekali?..wah...rajin kau, pejah...
secara puratanya..(wah gitu ayat)..seminggu sekali mesti satu umah ni haruusss dimop....kenapakah??? sbbnya mcm2 la...yg pertama sbb berhabuk...umah berbelas2 tingkat mcm umah aku ni pun byk habuk.nk sapu ja pun ok gak,tp lg elok kalau mop skali skala kan...

yg ke2 sbb syifa suka wat projek mcm2 sampai kotor lantai umah..tumpahkan susu,makan biskut sampai berterabur,bila mkn nasik jatuh ke lantai sampai berminyak2...main bedak(ni kes aku tak sempat nk simpan bedak tempat tinggi)....

ekceli keluasan kaki persegi umah aku kecik je so sila jgn kagum sgt bila aku gigih mengemop ...huhuhu...

semalam aku mengemop lg sbb terasa mcm nk mop...hehe..tiba2 ja aku tingat kejadian beberapa minggu yg lepas...ari sabtu....iaitu

....syifa telah menabur bedak atas lantai dengan jayanya......


sbnarnya satu umah dia tabur bedak...tp disebabkan lantai kaler putih,jd tak nampakla kan.tapi...lantai jd
licin la,boleh main ski gitu..hoho...bahaya tu,leh terjatuh ok.






masa ni syifa dah kena marah sbb dah kerjakan lantai umah&tikar ni dgn bedak...so aku suruh dia lap balik,tp tau2 ja la budak kecik..mana tau apa lg..last2 aku gak yg mop..hehehe




adik dia pon jadi mangsa......tp rilek je dia tido wpun kena 'mekap' ngan syifa...



....pas aku tgk si adik dah kena bedak,aku pon terus g tngok apa hubby ngah buat...rupanya dia tngah tidoq..dannn...belakang badan hubby pon penuh dengan bedak!..hoh!!!tak sedaq ka bang oiii...huhu...

Masa kejadian aku bz kat dapur,ok...so dgn konfidennya aku biar babah depa tengok budak2 ni....tp rupanya laki aku dh belayar sampai mexico....huuuu....haru haru.....redha ja la pejah..kikiki...

Mari aku perkenalkan member yg terlibat dlm hobi aku ni....inilah dia...mr.mop atau nama manjanya ialah james....hensem kan?rambut panjang gitu,so sexy...haha...


" hi everyone, i am siti nurhaliza fan"



seterusnya ialah cik baldi...

"saya berjaya menghafal 5 rukun negara malaysia pada umur 5 tahun"



dan...LOC...oh bukan nk pomot brg....aku bukan neyga benda ni...saja nk bgtau bahawasanya aku berpuas ati guna loc ni utk mop lantai.benda ni multi purpose cleaner...tp dilarang guna utk cuci muka ok...
"saya berjaya menurunkan berat badan setelah 5 hari boikot chiskek"

utk pengetahuan semua, pejah akan bagi award pada diri sendiri bila rasa perlu...kita kena hargai diri kita tau,kalau tak sapa lg...hanya kita yg phm diri sendiri.(cheh,cakap apa ni)...hehe...contohnya setelah bertungkus lumus set ketas soalan peksa budak,pejah beli sepit rambut yg comey kat giant...itu sbg award....
jd,setelah berusaha keras mengemop lantai umah,pejah menghadiahkan...ipad 2 utk diri sendiri...wawawa...besnya dpt ipad 2...mahal tu...jeles tak?
*
*
*
*
*
*
*

sila jeles sampai kejang urat....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
hmmmm....tipu...mana ada beli ipad2...tu dlm mimpi aku je...(thanks mr google for the ipad2 pic,credit to the photographer)
yg sebenarnya award aku lpas mengemop pd ari tu ialah ini...



milo, biskut&bahulu....




sekian, cerita ibu yg rajin,cantik,penuh kesopanan&kesusilaan...(kuikuikui)

thank u
babai



















































No comments:

Post a Comment

:) :D ;) B-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...