Followers

Monday, March 28, 2011

Ahad di rumah...

Dimulakan dengan bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...salam berblog... sebelum bercerita lebih lanjut,jom tgk apa yg pejah post kat wall facebook semalam...


tak clear sgt tulisan dia kan?post tu berbunyi begini...


"rasa mcm tak percaya pd diri sendiri...betul ka ni?...seharian dirumah rupanya,tanpa pergi melawat soping kompleks & jln2 telan angin spt kebiasaan ujung minggu...jadi hari ini diisytiharkan hari duduk rumah sedunia buat pejah fae..."


mmg tak p mana2 pun kelmarin.selalunya ada ja agenda setiap ahad...kalu tak jenguk soping kompleks pon,kdg kuaq gak jln2 ambik angin atau kuaq mkn wpun sekejap...


pagi ahad tu badan penat sgt...tp aku bangun awal tau(awal sgt..:P)....tiba2 aku rasa cam cerah pelik ja bila tengok kat luaq umah......rupanya dah tak awal sgt pun...jam dinding rosak..cheh...


pastu hubby p pasar sorang2 dia.dulu kami rajin p pasar berdua atau bertiga (dgn syifa).berempat(dgn wisya) belum lg...


aku kat umah uruskan anak2 & tacap umah sikit2...tengah2 kemas umah tu aku dpt satu mesej kat enpon...


rupanya hubby sms aku dari pasar..."menu arini,tomyam & sotong goreng tepung"...maknanya aku kena masak menu tu arini...layankan ja la permintaan hubby kan...


pagi tu bersarapan mi kari dulu yg hubby beli...kena ambik tenaga sblum masak tau..hehe..mmg sedap mi kari tu...takdan nak snap gambaq sbb dah terlampau lapaq sgt...sat ja licinnnn...hehe


dah siap masak,kami pon mkn nasik tengahari tu...misi aku pas mkn tu ialah nak tidoq sat sbb sakit kepala pulak...elok baru ja nak kuak lentang atas toto,ada org bg salam kat luaq umah...mau tak mau aku pon jwb salam&buka pintu memandangkan laki aku tak habis2 lg ngadap nasik..hehe..sabaq ja la...


rupanya jiran satu aras ngn tingkat umah aku mai..mai nak melawat baby wisya...kami pon sembang2 sampai aku lupa sakit kepala aku td...huhuhu....hubby yg tulong bancuh ayaq kat tetamu.(hehe...thank u abg)...


tak lama pas tetamu balik,aku pon ambik kesempatan tidoq sat,bg bdn rehat...wpun sbnaqnya dah lewat sgt dah nak tidoq pun...takpala...layannn..hehe


dinner mlm tu tetap sama mcm lunch td...ini dia tomyam ala pejah...tak susah pon,letak perencah ja...kikiki...tabuq daun ketumbaq sikit...



kuah dah tinggal sikit time ni sbb dah bedal sebelum tu..hehe



pastu sotong goreng tepung...cicah sos thai


buat kopok tepung tu lebih sikit utk syifa mkn



tunjuk sikit baby wisya tengah tidoq time kami tngah bersantap...hehe...


syoknya tidoq...:)



kakak syifa....


tunjuk sikit pemandangan waktu malam....tak hujan...


















apapun,yg sebenarnya ari sabtu tu dah keluaq...hehe..p tesco beli brg sikit...

pas beli barang...tiba2 rasa lapaq sgt,tak tau nk mkn apa....dah lewat petang dah time tu...then hubby bawak p mkn mekdi kat sungai 2 (sbb puan pejah tingin prosperity beef beger)hehehe...

syifa...main celup2 sos pastu mkn sos ja...kentang tu panjang tu jugak,tak mkn2...dlm keta baru nak mkn kentang tu...haihh budak ni...





baby wisya...mula2 ja celik mata...


pastu zzzzzzz.....




mmg bg can kat ibu&babah makan dgn tenangnya...hehe

itu saja citanya...

pesanan penaja-penuhi hari2 anda dgn sesuatu yg menyeronokkan...hehehe

terima kasih

babai




No comments:

Post a Comment

:) :D ;) B-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...